Végez-e az Alverde állatkísérleteket?

2017.01.03

A mai bejegyzésemben szeretnék az Alverde termékeknek egy kicsit jobban utánajárni, ugyanis sokak számára nem egyértelmű, hogy végeznek-e állatkísérleteket. Már többször is felmerült ez a kérdés az elmúlt egy hónapban: privát üzenetekben, e-mailekben és hozzászólásokban is kérdeztetek róla, így én is jobban elmélyültem a témában, hogy a lehető leghitelesebb választ adhassam erre a kérdésre.

A tények feltárásához fontos tudunk, hogy miből alakultak ki a félreértések a márkával kapcsolatban: az Alverde (és a Rossmannban kapható Alterra) termékeit a Dalli-Werke gyáraiban készítik. A Dalli-Werke társult egy gyógyszergyárral, a Grünenthal GmbH-val. A legtöbb internetes forrás szerint az utóbbi két cég végez állatkísérleteket, azonban nem a DM és a Rossmann ezen termékein.

Mivel szerettem volna magam is biztosra menni, írtam a DM-nek egy e-mailt, amiben a dm drogerie GmbH+Co. KG és a fenti két cég kapcsolatáról kértem felvilágosítást. Érdemi választ sajnos nem kaptam:

"Tisztelt Juhász Anita Diána!

Köszönjük, hogy megtisztelt minket bizalmával, és kérdésével hozzánk fordult.

Szeretnénk tájékoztatni, hogy az alverde termékek Natrue logóval vannak ellátva. Az ilyen megjelöléssel rendelkező termékek nem tartalmaznak szintetikus illat-és színezékanyagokat, illetve genetikailag módosított anyagokat, szilikonszármazékoktól és állatkísérletektől mentesek.

A dm márkás termékek szállítóiról azonban nem adhatunk ki információkat.

Megértését köszönjük.

Tisztelettel:

dm Ügyfélszolgálat"

Mivel ez a válasz nem igazán elégítette ki a kíváncsiságomat, így újra elővettem a témában jártas német és osztrák blogokat. Szinte mindegyik oldalon olvastam már korábban a márkáról szóló bejegyzéseket, azonban most szerettem volna nektek is összefoglalni az ott olvasottakat.

Az egyik kedvenc blogom, a Once Upon a Cream egy levelezést tett közzé a DM saját márkás termékeivel kapcsolatban: Itt azt a választ adta a DM, hogy sem ők, sem pedig a beszállítóik nem végeznek állatkísérleteket egyetlen DM saját márkás kozmetikumon sem. A leveleikben azt írják, hogy sem a fejlesztés során, sem a késztermékeken, sem pedig az alapanyagokon nem tesztelnek.

Egy másik kedvenc blogom írója, Ivy szintúgy cáfolta a tényt, miszerint az DM végezne az Alverde termékein állatkísérleteket, illetve a bejegyzésében egy hivatkozás mutat egy másik cikkjére, amelyben azt fejti ki, hogy a téves infókért felelős Animals' Liberty / "Wer macht was?" oldala miért nem megbízható forrás. (Ha igény van rá, szívesen lefordítom/összefoglalom nektek ezt is.)

Emellett ebben a bejegyzésben már választ kaphatunk arra is, hogy a Dalli-Werke (és ilyen módon a Grünenthal GmbH) hogyan (nem) hozható gazdasági és termelői kapcsolatba az Alverde termékeivel. Az Alverde hivatalos facebook oldalán található az alább bemásolt közlemény, miszerint a Dalli-Werke, mint önálló vállalkozás - több más gyár mellett - az Alverde készítmények előállítói közé tartozik. Ennek ellenére a termékeket nem tesztelték állatokon, illetve a hozzászólásban az adott törvényekre is hivatkoznak, amelyek alapján valóban CF a márka. Mindemellett a fent említett, ellenőrzött Natrue minősítésre is hivatkoznak. Továbbá elmondják azt is, hogy nem gyártanak a Grünenthal gyógyszergyárnál Alverde terméket, és nem is állnak a céggel kapcsolatban.

A blogban Ivy elmagyarázza, hogy ez mit is jelent: Az Alverde nem építtetett (sok természetei erőforrást elpazarolva) saját gyárat, hanem különböző gyárakban állíttatják elő a termékeiket. Ugyan az igaz, hogy a Dalli-Werke nem csak Alverde készítményeket gyárt, hanem olyanokat is, amelyekért végeznek állatkísérleteket, ettől függetlenül az Alverde termékek sosem voltak állatokon tesztelve. Ezért tiltólistára rakni a márkát olyan, mintha azért nem vennénk meg a salátát a szupermarketben (vagy akármelyik kisebb közértben), mert ugyanott húst is árulnak.

Tehát ez a kérdés egy másik szintén eldöntendő erkölcsi határhoz vezet. Kinek mi fér bele? Én például kifejezetten egyetértek Ivy salátás példájával. Hiszen ezzel az erővel ne vegyük meg a teljesen CF Catrice vagy Balea termékeket sem, mert a Müller/DM/Rossmann üzleteiben árulnak olyan termékeket is, amelyeken végeztek kísérleteket, és ezzel egy olyan céget támogatunk közvetve, amelyek állatokon kísérletezett termékeket árulnak. A képlet nem ilyen egyszerű. Ezen gyárak/üzletek gazdasági és marketing részlegein nem buta emberek ülnek, hanem olyan profi szakemberek, akik a cég fejlődését és a profitot tartják a szemük előtt. Mert számukra a profit a döntő: és mi azzal tudunk szavazni, hogy pont azt a terméket vesszük, amiért nem végeztek kísérleteket. Mert ha a DM/Rossmann/Müller üzleteiből csak ezek fogynának: csak ezeket árulnák, mert nem érné meg nekik mást is tartani. Ha pedig az állatkísérleteket látott termékek nem fogynak: változtatnak a cégek, mert nem termelnek profitot. Ugyanez igaz a gyárra/gyártásra is.

És úgy gondolom, hogy ezzel el is érkeztem a holnapi témámhoz: az állatkísérlet-mentes márkákhoz, amelyek kísérleteket végző cégcsoportok/vállalatok tulajdonában vannak.

Remélem, hasznos volt a mai cikkem is.

További szép napot!

Nanó