Állatkísérlet-mentes márkák állatkísérletes anyavállalattal

2020.08.25

A legújabb videóban arról beszélek, hogy mi a helyzet azokkal a márkákkal, amik ugyan állatkísérlet-mentesek, de az anyavállalatuk nem egészen feddhetetlen.

Erről egy korábbi cikkemben írtam egyébként, úgyhogy most gyorsan össze is foglalnám pár szóban, de akár a videót is megnézhetitek, amiben az ilyen cégek mellett és ellen szóló érveket sorolom fel:

Pro:

  • Ezek a nagy cégóriások (Henkel, Unilever stb.) nem tűnnek el nagy valószínűség szerint, akkor legalább támogatjuk ezeknek az erőszakmentes márkáknak a fejlődését, hogy inkább ezekre fektessék ők is a hangsúlyt.
  • Induljunk ki abból, hogy ezek a cégek azért árulják a termékeiket, mert profitot szeretnének termelni. Profitot a vásárlók kifizetett forintjai/dollárjai/eurói alapján termelnek. Éppen ezért igen erős szavazati joggal bír az összes elköltött forintunk. Na, már most, mi lenne akkor, ha holnaptól senki sem venné meg a L'Oréal tulajdonában álló Maybelline termékeit? Nem érné meg nekik (ilyen módon) termelni. Vagyis: vagy "lehúzzák a rolót", vagy összeül a szakembereikből álló csapat, hogy kitalálják mi a baj (hogy végeznek állatkísérleteket), és változtatnak, mert a piacon akarnak maradni. És ugyanez történne akkor is, ha közben a NYX termékeit vinnék, mint a cukrot, tehát az állatkísérlet-mentes márkára leadott "szavazat" nem veszíti érvényét.  (A Maybelline és a NYX is a L'Oréal tulajdonában van, azonban a NYX állatkísérlet-mentes.)
  • Véleményem szerint az is igen erőteljes szavazati lehetőség egy cégcsoport felé, hogy csak egy olyan márkájára vagyunk hajlandóak "voksolni" a rengeteg másik közül, ami állatkísérletektől mentes.

Kontra:

  • Ahhoz, hogy az utolsó két pro pontban megfogalmazott állítás 100%-osan igaz legyen, és legyen haszna, foganatja, ahhoz az is kell, hogy elérjük a kritikus tömeget és érezzék a cégek a változást. Szerintem érzik, azért vezetnek be újabb és újabb CF&vegán márkákat.
  • Rengeteg cég nem kiváltja az állatkísérletes márkáit, hanem plusz profit reményében vezeti be új állatkísérlet-mentes márkákat, hogy a CF piacot is lefedje, ezzel plusz profitot generálva mindenféle komoly változtatás nélkül, ahelyett, hogy a már meglévő állatkísérletes márkák kegyetlen gyakorlatain változtatna.

Éppen ezek miatt lényegében úgy gondolom, hogy ezeknek a márkáknak a vásárlása határeset, ami mindenkinek az egyéni elbírálására és lelkiismeretére van bízva, hiszen szólnak mellette és ellene is érvek. Én személy szerint egyedül a dezodoromat szerzem be ilyen márkától, minden más termék esetében igyekszem ezeket mellőzni.